Bevezető
1957-ben születtem Martonos-on (a volt Jugoszláviában, a mai észak Szerbiában.) Iskoláimat Magyarkanizsán és Újvidéken végeztem, majd 1981-ben diplomáztam a Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakán Gerzson Pál növendékeként.
1986-87 a francia kormány nyolc hónapos művészeti ösztöndíját nyertem el. Párizsba utaztam, ahol a Cité Internationale dés Arts egy vadonatúj műtermét foglalhattam el. 1987/88-ban grafikai tanulmányokat folytattam az "Atelier 63"-ban és a híres "Atelier 17"-ben S.W.Hayter mesternél Párizsban. Festményeimet és grafikáimat önálló kiállításon mutattam be a párizsi Bernanos galériában 1987-ben.
Ezután Szabadkán telepedtem le, ahonnan néhány év után kényszerűen Budapestre költöztem. Itt tizenegy évet töltöttem, majd feleségemmel együtt Göteborgba költöztünk. Jelenleg Svédországban élek.
2007 júniusában a Kínai Népköztársaságba utaztam, 3 hónapos svédországi művészeti ösztöndíjjal. Kunming városában a Nordica Galéria rezidens művészeként állítottam ki rizspapírra és selyemre festett munkáimat az ottani közönségnek.
2003-ban a kiállításomat megnyitó Gyurkovics Tibor költő a következő verssel ajándékozott meg:
Gyurkovics Tibor
K ö r - f e s t m é n y e k é s k ö r g r a f i k á k
/ Csikós Tibor képeiről/
A kép körökké gondolul
és reped a cukormáz
ami van fölül s alul
őrületessé bordáz
egy lemezet - lemezdarab
kerül elő kukából
amin fekete lakk marad
mi a szemből kilángol
guriga-hu keresztre vont
égre felboltozódik
látnia végtelen ikont
de ne csupán az igazat mondd
hanem a valódit
a csillagos eget ahogy
egy éjbe festett szemnek
látszik talán így láthatod
Buburát és Bebesztet.
Mint művész, a szín, a vonal, mint például a arabeszk (gesztus vonal) és a textúra, a lényegi elemeim.
1992-ben kezdtem el használni a kört, a munkám egyik alapvető elemét. Festek mindenféle anyaggal.Olajjal, akrillal vagy plextollal, de barátaim szerint a tempera jobban fekszik nekem. Akvarelleket és selyemképeket is festek.
Grafikusként gyakran dolgozom viszkozitás technikával. Ez olyan nyomatokat jelent, ahol a nyomódúc általában fémdúc (réz, esetleg cink), az egyszerre nyomtatott többszínűség pedig a mélynyomó és offszet festék különböző viszkozitás tartalma miatt lehetséges. Az eljárás megalkotója S. W. Hayter. Eredetileg egyidejű színes nyomtatásnak nevezte el ezt a technikát.
Figuratív festőművészként kezdtem pályámat, majd Párizsban elsajátított új látásmód megszerzésével átalakultam absztrakt térlátású, redukcionista művésszé.